Percebeiros gallegos exigen en Ribeira que se les respete el 16% de las rocas que les quedan para producir

Percebeiros gallegos exigen en Ribeira que se les respete el 16% de las rocas que les quedan para producir
Los percebeiros gallegos se concentraron en la pequeña plaza que hay entre la delegación de la Consellería do Mar y el edificio de la Agencia Tributaria, en Ribeira I Fotos: Chechu Río

La plaza situada delante de la delegación de la Consellería do Mar en Ribeira se quedó pequeña para acoger a los numerosos participantes -500 según los organizadores y 200 según las fuerzas de seguridad- en una concentración pacífica convocada por el colectivo de percebeiros gallegos con la finalidad de visibilizar que son un sector productivo importante y el grave problema que se les está causando al dejarles sin recurso. 

 

El patrón mayor de la Cofradía de Carreira y Aguiño, José Antonio Santamaría, manifestó que "vainos a vida nesto" y agregó que "non somos xente conflitiva, pero ante a delicada situación que se nos está xerando, marcamos unha folla de ruta e nos vindeiros días nos reuniremos os afectados para acordar medidas e movilizacións". 

 

En la concentración se pudieron leer carteles con "Rueda bateeiro", "conselleira aguanta firme cos plans de explotación", "xestión dos recursos para todos igual", "o percebe e o percebeiro en perigo de extinción", "o noso 16% de costa é intocaable, respetalo", "alternativas pos bateeiros, restricións pos percebeiros", "primeiro a explotación sostible dos recurssos e despois o resto" y "por venderte ao mexillón, votaremos a Formoso e Pontón", entre otras.

 

 

 

Tanto él como el presidente de la Federación Galega de Confrarías, José Antonio Pérez "Rubio", indicaron que están en contacto con la Consellería do Mar y con "os bateeiros que nos queren escoitar, como Opmega, Amegrove e Socangal, entre outros", para buscar soluciones, aunque sean difíciles, y agregaron que "repiduamos aos minoritarios que buscan confrontacións con nós e que perseguen intereses políticos, pois estamos nunhas datas cunhas elecciónsá vita e se non cheg a ser así esto non estaría pasando".

 

 De igual modo, manifestaron que "queremos e esiximos  que se nos respete esa pequena porcentaxe das pedras que aínda nos queda, que ronda o 16%". Santamaría también quiso explicar que al percebe se le protege con la mejilla en las rocas, "ten que haber mexilla nas pedras para que o percebe se pegue a elas. Se non hai percebe, acábasenos o noso pan. Os bateeiros teñen que entendelo e sempre teñen algunha outra maneira de cultivar mexilla, por colectores, e otras maneiras". 

 

 

 

Por su parte, Manuel Ángel Reiriz González, presidente de la agrupación de mariscadores de la Cofradía de Carreira y Aguiño, insistió en la idea de que el acto convocado no esra una manifestación sino una concentración, en la que agradeció la masiva asistencia, y que la hicieron para "deixarnos ver ante este conflito provocado polo intensivo ee imparable cultivo acuícolaque afecta as nosas zoans de produción, quedándonos un mínimo 16%, mentres que o 84% restante queda para a mexilla". Refirieron que los bateeiros tienen un mayor demanda de producción de mejillón "lacasito" lo que supone que también se incremente la necesidad de contar con más cantidad de mejilla.

 

20230317 122606
20230317 123000
20230317 123116
20230317 123013

Percebeiros gallegos exigen en Ribeira que se les respete el 16% de las rocas que les quedan para producir

Te puede interesar